Dlaczego występuje efekt jojo i jak go uniknąć?

New Life cz.1

Dlaczego występuje efekt jojo i jak go uniknąć?

Efekt jojo to najgorsza rzecz jaka może się przytrafić podczas odchudzania prawda?
Zatem warto się zastanowić dlaczego tak się dzieje.

 

Otóż Przyczyna Jest Bardzo Prosta

 

Dzieje się tak, ponieważ ludzie rozpoczynając odchudzanie nagle zmieniają kaloryczność dziennych posiłków z 4000 kcal na 1200 kcal myśląc, że tak jest dobrze, ponieważ tak nas uczą reklamy.

Następnie wytrzymują tak może miesiąc, może dwa.
Waga super poszła 10kg w dół, ale ile % z tego 10kg to tłuszcz??

Na bazie swojego doświadczenia jak i moich podopiecznych wiem, że jest to 20-30%, a więc 2-3 kg.

Badałem to na specjalnej wadze, która wskazywała ilość tłuszczu w organizmie. 

 

Dawid, ale co z pozostałymi 7-8 kg?

Już Ci mówię. Twój organizm pozbył się nazbieranej wody podskórnej, złogów z jelit, a co najgorsze spalił też mięśnie, a co za tym idzie obniżył Ci się metabolizm.

Czyli efekt jest odwrotny do zamierzonego. Bo przecież chcesz zachować mięśnie? 

Powiem Ci więcej, z uwagi na to, że ilość mięśni wpływa na zapotrzebowanie kaloryczne właśnie dzięki takim złym dietom spada metabolizm, a także zachodzą bardzo duże zmiany w gospodarce hormonalnej co może się bardzo źle odbić na zdrowiu.

 

Wiesz Już Skąd Bierze Się To Jojo?

 

Po miesiącu katorgi (jest to zbyt krótki okres by zmienić nawyki żywieniowe) wracasz najczęściej do diety takiej jak wcześniej, ale co jeszcze się zmieniło??

Tak, dokładnie wróciłeś do diety, która powodowała, że miałeś taką, a nie inną sylwetkę, a na dodatek zwolniłeś swój metabolizm.  

Polecamy: Skąd Czerpać Motywację?

Czy to był Twój cel?

To wszystko powoduje przybranie na wadze szybko i jeszcze więcej. Myślę, że teraz już wiesz dlaczego występuje ten efekt.

Sądzę też, że na pewno chcesz go uniknąć. Albo w ogóle nie zawracać sobie nim głowy. I mam dla Ciebie bardzo dobrą wiadomość…..

Mam dla Ciebie proste i cholernie skuteczne metody z których sam korzystam od roku z świetnymi efektami.

Bez żadnych głodówek, bez odmawiania sobie przyjemności od czasu do czasu. Dieta ma być przyjemna i da się to zrobić.

A ja powiem Ci jak, ale wpierw jeszcze wyjaśnię dlaczego…

…odchudzanie to proces długofalowy

Pewnie masz za sobą próby za pomocą różnych „wspomagaczy diety” i to nawet kilka razy.

Być może należysz do osób, które katowały się wiele godzin dziennie bez efektu....

Pewnie nigdy nie słyszałeś też o tym, że aby zrzucać kilogramy efektywnie Twoje ćwiczenia mają mieć postać aerobową?

Nigdy nie udało Ci się osiągnąć tego co sobie wyobrażałeś, ale kosztowało Cię to dużo wysiłku, czasem pieniędzy, a jedyne co udało się szybko osiągnąć to wysoki poziom frustracji…

Możliwe, że udało Ci się też poprawić wygląd, ale po czasie wszystko wróciło do dawnej postaci lub co gorsze było jeszcze gorzej to właśnie wspomniany efekt jojo.

Możliwe, że chcesz utrzymać swoją obecną formę, ale z uwagi na pewne zmiany w organizmie, tryb życia pojawiają się mimo wszystko nadmierne kilogramy?

Co gorsza dochodzi ból kręgosłupa, słaba kondycja.

W konsekwencji prowadzące do różnych powikłań zdrowotnych jak problemy z sercem oraz krążeniem.

No dobra….

Ale co mogę zrobić, skoro dotychczasowe próby nie dały korzyści?

Problem jest w tym, że były to właśnie próby, a nie konsekwentne działania.

Zbyt bardzo ufamy reklamą, w których zwodzą nas natychmiastowym działaniem. Możliwe są natychmiastowe zmiany, ale tylko związane z naszym myśleniem, postrzeganiem danej sprawy, natomiast jeśli chodzi tutaj o zmiany fizyczne wymagają one więcej czasu.

Większość z nas mimo to chce natychmiastową zmianę, czyli najdalej za tydzień chce być szczupły i dobrze zbudowany.

Polecamy: Przepis na dietetyczne spaghetti :)

Taki tok myślenia powoduje, że bardzo szybko rezygnujemy, bo fizycznie nie ma takiej możliwości i musisz przyjąć to do wiadomości i przestać się łudzić.

Nie można nagle obciąć tak bardzo kalorii,  a przede wszystkim nie w takim stopniu.

Bardzo ważne jest więc by wiedzieć ile mniej więcej wynosi zapotrzebowanie kaloryczne, bo tylko wtedy jesteś w stanie określić czy to jak jesz obecnie prowadzi Cię do osiągnięcia swojej wymarzonej sylwetki czy wręcz odwrotnie.

 

W kolejnej części dowiesz się jak w szybki i sprawny sposób obliczyć swoje zapotrzebowanie kaloryczne za pomocą metod stosowanych przez dietetyków o wartości ponad 460zł.

Polecane wpisy

Dawid Pławecki Opublikowane przez: