Omlet na słodko


Omlet to świetna propozycja na śniadanie czy też kolację.

Jako, że głównym składnikiem są jajka obfituje w białko, do środka tak na prawdę możemy dodać co chcemy. Jeśli ma to być omlet na słodko ja dodaję odrobinę płatków owsianych, aby posiłek miał też nieco węglowodanów.

Podział mikroskładników w przypadku takiego mojego omleta, którego robię z 2 białek jaj oraz 1 całego jajka wygląda następująco:

swietne zdrowe sniadanie

 

Z 2 jajek oddzielić białko oraz dodać jedno całe jajko. Wsypać do tego np 30g węglowodanów, cynamonu, imbiru, ksylitol czy też słodzik. Można dodać kawy rozpuszczalnej. To już samemu trzeba dobrać najlepszy smak. Każdy ma inny gust.

To wszystko razem wymieszać mikserem czy też blenderem lepiej. Dodać łyżeczkę oleju np z pestek winogron i po przykryciem smażyć z jednej strony około 8 minut 

smaczne dietetyczne sniadanie

smaczne dietetyczne sniadanie

A z drugiej około 3 minut.

Czasy mogą się różnić w zależności od patelni oraz pieca.

Na sam koniec możemy sobie posmarować go np masłem orzechowym.

domowe maslo orzechowe dieta

Masło to zrobiłem sobie sam. Po prostu kupiłem mieszankę orzechową i zmieliłem porządnie. Ale zrobiłem to tylko raz wolę sobie do środka wrzucić pokruszone orzechy.

Wszystko odmierzam na takiej wadze kuchennej:

jak zrobic maslo orzechowe

Mimo, że omlet zrobiony jest z 2 białek i 1 jajka to dla mnie taka porcja jest bardzo duża.

SMACZNEGO

 podtekstem

Polecane wpisy

Dawid Pławecki Opublikowane przez: