Najczęstsze błędy podczas diety…

New Life cz.5

Najczęstsze błędy podczas diety.

 

Błędy żywienie są bardzo ciężkie w ich zmianie, ponieważ są one wynikiem naszych przyzwyczajeń od wielu lat, a właśnie z nimi najtrudniej jest walczyć. Cały proces ich zmian wymaga więc bardzo dużego samozaparcia, dlatego im szybciej zaczniesz tym lepiej. Wskażę Ci najczęstsze błędy dzięki czemu będziesz wiedział od jakich rzeczy rozpocząć.

Ale zanim przejdę do błędów, powiem Ci jeszcze, że właśnie cały proces zmiany sylwetki to nie tylko ćwiczenia, ale przede wszystkim właśnie zmiana nawyków, aby pod żadnych pozorem nie wrócić do złych nawyków.

 

Przejdźmy do błędów:

  • Nieregularne spożywanie posiłków

W dzisiejszych czasach często zabiegani nie mamy nawet czasu, aby pamiętać o jedzeniu, nie mówiąc już o wartościowym posiłku o wyznaczonych porach.

 

  • Obiad wieczorową porą

Obiad zjedzony wieczorem zbyt obciąża żołądek i jelita, które przecież są częścią nas i też powinny wieczorem i w nocy odpoczywać, a nie pracować przez całą noc.

Polecamy: Jak Szybko Odzyskać Formę Po Świętach?

  • Śniadanie – dziękuję, nie mam czasu

Budzisz się rano i nie odczuwasz głodu. Pierwszy posiłek w południe, a obiad wieczorem. I błędne koło się zamyka…

 

  • Dojadanie między posiłkami

Zacznij zwracać uwagę co jesz, ponieważ przekąski między posiłkami bardzo często mogą mieć więcej kcal niż wartościowy obiad (lub nawet kilka), a także zaburzają apetyt (szczególnie u dzieci) i są przyczyną wielu dolegliwości.

 

  • Jedzenie w chwili stresu

Najgorsze co możesz zrobić to jeść w stresie. Tracisz wtedy kontrolę co i ile jesz. Bardzo dużo ludzi stresuje się każdego dnia i być może to główny błąd?

 

  • Jedzenie w czasie oglądania telewizji

Wpatrzeni w ekran (książkę), nawet nie zauważamy, kiedy przysmaki się kończą, a co gorsza, nie zdajemy sobie sprawy ile kalorii „wrzuciliśmy” w siebie.

 

  • Wyjadanie resztek

Zapamiętaj! Nie jesteś koszem na resztki. Jeżeli nie potrafisz wyrzucić resztek na śmietnik może warto kupić sobie psa lub kurę albo mniej gotować :)

Polecamy: Oblicz Swoje Zapotrzebowanie Kaloryczne Teraz

  • Brak kontroli nad jakością spożywanych posiłków

Najczęściej kupujemy rzeczy, do których jesteśmy przyzwyczajeni. I rzadko się zastanawiamy nad jakością tych produktów.

 

  • Spożywanie zbyt małe ilości warzyw i owoców

Owoce i warzywa są źródłem witamin, mikroelementów i błonnika. Wzmacniają odporność i usprawniają pracę jelit.

Zastanów się jaką część twojego obiadu stanowi surówka.

 

  • Za małe spożycie wody

Woda jest elementem niezbędnym do optymalnego trawienia i wchłaniania substancji odżywczych. Odpowiednie nawodnienie organizmu jest niesłychanie ważne, szczególnie dla osób o zwiększonym wysiłku fizycznym.

 

  • Spożywamy za mało błonnika

Głównymi źródłami błonnika są: pełnoziarniste płatki śniadaniowe, razowe pieczywo, owoce (przede wszystkim suszone), warzywa, rośliny strączkowe.

Polecane wpisy

Dawid Pławecki Opublikowane przez: