Przepis na dietetyczne spaghetti idealne na diecie redukcyjnej

Podstawową zasadą, którą należy się kierować tworząc takie spaghetti to wybór odpowiedniego makaronu oraz stosunku ilości makaronu do ilości mięsa.

Może Cię to zdziwić, że da się zrobić dietetyczne spaghetti, ale właśnie na tym polega dobrze dobrana dieta, czyli odpowiednie dobranie składników oraz unikanie tego co nie potrzebne. Po co unikać tego co lubimy jeść ?

W przypadku spaghetti te małe, ale kluczowe elementy wpływające na to czy będzie to potrawa dietetyczna czy też nie to:

Wybór makaronu

Najlepszym wyborem jest ciemny makaron z jak najmniejszą ilością węglowodanów.

Mamy makarony:

  • sojowe,
  • gryczane,
  • pełnoziarniste,
  • ryżowe.
  • itp.

[sociallocker id=”2720″]

Tak naprawdę trzeba spróbować i wybrać coś dla siebie.

Jakie mięso?

Mięso, które ja stosuję to zazwyczaj szynka z której pozbywam się tłuszczu i mielę sam na maszynce, ponieważ to gotowe kupowane może zawierać nieco więcej tego tłuszczu i innych dodatków.

Jeśli mamy mało czasu to czasem można użyć również takiego gotowego, ale w miarę możliwości lepiej zrobić sobie to samemu, ponieważ widzimy co mielimy 🙂

Mięso najlepiej dusić na wodzie z dodatkiem przypraw takich jak lubimy lub ostatecznie usmażyć z dodatkiem łyżeczki oleju z pestek winogron lub innego dobrej jakości oleju.

Ja stosuję olej beztłuszczowy w aerozolu.

Zapobiega on przywieraniu po prostu mięsa do patelni, a przy okazji nie dodaje kaloryczności potrawie.

Jaki dobrać stosunek ilości makaronu do mięsa?

Z racji tego, że jem stosunkowo mało węglowodanów stosuję zasadę 2:5, a więc do 200 g makaronu dodaję 500 g mięsa.

Tobie również jeśli jesteś na diecie redukcyjnej tkankę tłuszczową polecam taki podział sobie zastosować.

Danie jest bardzo smaczne. Bardzo lubię jak jak mam więcej mięsa z sosem niż samego makaronu.

 

Pewnie się zastanawiasz ile jem podczas jednego posiłku?

50 g makaronu 125 g mięsa z sosem.

 

Sos

Sosu dodaję na oko, tak aby po prostu danie nie było suche. Ale na 500g mięsa wychodzi około 300g sosu.

Sam sos również ma znaczenie, najlepiej skorzystać z przetartych pomidorów z przyprawami.

Można dostać takie pomidory w sklepie lub po prostu samemu sobie zrobić jeśli mamy więcej czasu na przygotowanie posiłku.

Ja od czasu do czasu stosuję także gotowe sosy, lecz wybieram takie gdzie jest najmniej węglowodanów. Dzięki temu gotowanie zajmuje jeszcze mniej czasu.

Przykładowe spaghetti, które przygotowałem wspólnie z koleżanką dla 5 osób.

dietetyczne danie spagetti

Jak widać stosunek białka ( 180 g) do węglowodanów ( 72 g) wypadł nieźle i jakieś 315 kcal na osobę co daje wynik lepszy niż jeden pączek.

 

Życzę Ci smacznego 🙂

 

P.S Mam do Ciebie prośbę, jeśli podoba Ci się to co robię to poświęć 5 minut na wypełnienie krótkiej ankiety, która pomoże mi w przygotowywaniu dla Ciebie materiałów rozwiązujących Twoje problemy.

Kliknij Tutaj, Aby Wypełnić Ankietę

[/sociallocker]

Polecane wpisy

Dawid Pławecki Opublikowane przez: