Ćwiczenia odchudzające

Jak pewnie zdajesz sobie sprawę ruch jest ważnym elementem podczas diety, jak i całego życia.

Mówi się przecież, że ruch to zdrowie

Według badań powinniśmy ćwiczyć minimum 2-3 razy w tygodniu, a dzięki temu, że robimy to systematycznie nasz organizm dużo lepiej działa, jest lepiej dotleniony, szybciej się regeneruje i jest w dużo lepszej kondycji.

Powiem Ci, że ja wcale nie ćwiczę 1 h dziennie, sprawdź jak to robię tutaj 

Pierwsza podstawowa zasada brzmi:

PIJ DUŻO WODY PODCZAS TRENINGU!!!

Ja od kiedy postanowiłem, że raz na zawsze pozbędę się nadmiaru kilogramów i nie odpuszczę dopóki nie osiągnę swojego celu chodzę na siłownię, dlatego, że dodatkowo mnie to motywuje, nie muszę szukać miejsc gdzie mogę poćwiczyć, wszystko mam w jednym miejscu.

Dodatkowo poznałem osoby, które zaczynały z podobnej wagi, którą mam teraz, a obecnie ważą 90 kg i są dla mnie przykładem.

To bardzo ważne, aby czerpać informacje i motywować się od kogoś kto osiągnął to co ty masz zamiar zrobić, dlatego tutaj jestem, by Cię wspierać i być Twoją motywacją. Dlatego też będę dzielił się z Tobą wynikami ludzi, którzy korzystają z moich porad, abyś miał dodatkowe motywacje.

Wyróżniamy takie rodzaje treningów jak:

-aerobowy,
-siłowy,
-obwodowy,
-cross-fit
-i wiele innych

Jeśli zależy Ci na jak najszybszych wynikach, a zarazem nie chcesz zgubić za dużo masy mięśniowej polecam połączyć trening siłowy z aerobowym.

Polecamy: Jaki wpływ ma alkohol na nasz organizm?

Przykładowy trening powinien się składać z:

1) OBOWIĄZKOWO 10-15 minut rozgrzewki. (Rozgrzewka to element treningu i tak go należy traktować, dzięki rozgrzewce organizm jest wstępnie rozgrzany, mięśnie przygotowane do większych obciążeń, a co za tym idzie znacznie zmniejszamy możliwość nabycia kontuzji)

Jeśli potrafisz to polecam ćwiczyć w bluzie czy też w specjalnych ubraniach do ćwiczeń zatrzymujących ciepło, ale odprowadzających pot. Dzięki temu nasze mięśnie cały czas są ogrzewane. Jak u mnie działa ćwiczenie w bluzie zobacz sam.

2) Treningu siłowego 30-60 minut w zależności od partii mięśni, które robimy w danym dniu, dla początkujących zalecany jest trening obwodowy czyli taki gdzie na 1 treningu wykonujemy na każdą partię ciała 1-2 ćwiczenia.

3) Trening cardio 30-60 minut. Wzmacnia to nasze serce, organizm jest bardziej dotleniony, a więc szybciej się regeneruje. Na spalanie tłuszczu idealnie sprawdzają się treningi interwałowe czyli na zmianę bardzo szybkie tempo i bardzo wolne tempo. Na przykładzie biegania - biegnij ile możesz 100 m, a później trucht lub nawet szybszy marsz przez 400 m.

Jeśli ktoś mówi Ci, że masz biegać cały czas jak najszybciej to źle mówi. Każdy będzie miał dla siebie inne tempo. Ty musisz po prostu tylko nieco zwiększyć tętno, bo jeśli zwiększysz go za dużo to organizm będzie więcej spalał węglowodanów niż tłuszczy

Początkowo wiadomo, że możemy ćwiczyć krócej wszystko to zależy od naszej dotychczasowej kondycji, stopnia zaawansowania.

Ja rozpoczynałem ćwiczenia na orbitreku od 7-8 minut i już było ciężko, ponieważ miałem ogromną nadwagę. Teraz bez problemu jestem w stanie zrobić 60 minutową sesję treningową.

Jak wykonywać poszczególne ćwiczenia znajdziesz w między innymi w atlasie ćwiczeń. Jest tam masa informacji.

Polecane wpisy

Dawid Pławecki Opublikowane przez: